Welkom

Welkom op mijn blog.
Hier post ik tekeningen en bouwsels die ik maak.
Robin

vrijdag 16 juni 2017

poppenhuis

hallo allemaal ik ben er weer met een gloednieuw blogje.
nu ga ik het hebben over mijn poppenhuis.
niet zoneen die roze is met barbiepoppen maar iets veel mooiers.
een poppenhuis waar ik de meeste meubels zelf heb gemaakt EN sterker nog ik heb er samen met opa een tweede poppenhuis bij getimmerd!!!
EN ik leer jullie in dit blogje kort hoe je zelf een bed voor in een poppenhuis maakt!

kijk eerst dit filmpje voordat je het blogje gaat lezen:





ALS JE HET FILMPJE HEBT GEKEKEN MAG JE DIT LEZEN ANDERS NIET!!!

begane grond

1 oma's kookkunst

dit is een restaurant met zeer goede bediening.
er wordt brood uit opa's superbrood bakkerij verkocht.
in deze ruimte staan 6 zelfgemaakte meubels.





de eersten verdieping in een restaurant.
hier zie je de bar.








hier zie de rest.















2 opa's superbrood bakkerij

bij het restaurant hoort ook een bakkerij.
die zit in het zelf getimmerde poppenhuis.
hier zie je hem:


in de bakkerij kan je superbrood kopen.
















eersten etage.

1 slaapkamers

hier zie je de slaapkamers op de eerste etage.


hier zie je een slaapkamer die wordt ook wel de witte kamer genoemd.

let op: ik mis een foto die plaats ik later.










2 de opslag kamer

hier worden de ingrediƫnten voor in de bakkerij en het restaurant opgeslagen.



derde etage (zolder)

1 speelzolder

de speel zolder is een speciale ruimte in het poppenhuis waar de kinderen de baas zijn.
hij bestaat uit:
-een bed (+ drie slaapmatjes)
-veel banken (voor heel veel kinderen.)
-een kast (met lekker veel snoep.)
-tapijt (met verfvlekken)
-een schrijftafel

























2 slaapkamer

dit is de reserve kamer.
(aangezien degene die er slaapt in Oslo woont!)
 hij ziet er zo uit:



tuin

de tuin staat vol met reuzepaddestoelen (met kabouters er op!)
er liggen paden van...

...sinaasappels!

kijk zelf maar:
(o ja er staat ook een kas.)




slot

... dit was het ik hoop dat jullie het leuk vonden.
tot de volgende keer

o ja ik zou nog een filmpje op mijn blog zetten over hoe je een bed voor in een poppenhuis maakt.
dat komt in mijn volgende blogje!

3 opmerkingen:

  1. Dat ziet er uit als een droomhuis :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Robin, het is fantastisch, geniaal gemaakt. Je hebt overal aan gedacht zelfs voor wie in Oslo woont. Een dikke pluim voor jou. Een hartelijke groet van Lia

    BeantwoordenVerwijderen